winieta na tablicy

Langloo

Sprawdzian trzecioklasisty z CKE OBUT 2011. Opinie: test niezgodny z podstawą programową

Sprawdzian trzecioklasistów przygotowany przez CKE jest niezgodny z podstawa programową - sugerują internauci, którzy dyskutują o egzaminie w serwisie natablicy.pl.

Sprawdzian trzecioklasistów przygotowany przez CKE jest niezgodny z podstawa programową - sugerują internauci, którzy dyskutują o egzaminie w serwisie natablicy.pl
 
Sprawdzian trzecioklasistów przygotowany przez CKE jest niezgodny z podstawa programową - sugerują internauci, którzy dyskutują o egzaminie w serwisie natablicy.pl
fot. shutterstock

17 maja trzecioklasiści pisali test przygotowany przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. Opinie wielu internautów po opublikowaniu arkuszy są zgodne: test nie był przygotowany według podstawy programowej i był za trudny.

Dyskusja na ten temat toczy się w kilku materiałach w serwisie natablicy.pl:

Sprawdzian trzecioklasisty z CKE OBUT 2011. Arkusze, test, zadania, pytania, odpowiedzi, rozwiązania

Jak Wam poszedł sprawdzian trzecioklasisty z CKE OBUT 2011? Piszcie!

Sprawdzian trzecioklasisty z CKE OBUT 2011. Arkusze, test, zadania, pytania, odpowiedzi, rozwiązania

Sprawdzian trzecioklasisty z CKE już 17 maja. Gotowi?

Poniżej najciekawsze głosy w dyskusji (nauczyciele i rodzice):

Jestem nauczycielem, moja klasa pisała ten sprawdzian,uważam, że był dla uczniów bardzo zdolnych. Był niespójny z podstawą programową dla klasy III.Przykro mi, ale nawet te najzdolniejsze miały problemy - kasia 17.

"Czy ktoś opracowując te testy wziął do ręki podstawę programową? Szkoda czasu i papieru, nie mówiąc już o stresie uczniów" - pisze Ala.

Test przygotowany przez CKE to porażka!!!! Niezgodność z podstawą programową!!!!! - Sabina.

Mnóstwo treści niezgodnych z podstawą programową! W podstawie nie ma części mowy, obliczenia zegarowe są, ale w zakresie PEŁNYCH godzin, a nie minut, działania matematyczne powinny być w zakresie 100, poza tym w podstawie nie ma ogłoszenia. Ktoś, kto układał ten test nie miał nigdy w rękach podstawy programowej. Polecenia sformułowane ogólnikowo - ewa.b.

A jak na egzamin zareagowali sami uczniowie? Zdania są podzielone. Niektórzy uczniowie piszą, że test był prosty, inni że nie starczyło im czasu. Poniżej najciekawsze opinie uczniów:

Ja dzisiaj pisałam test ;D Jakoś nie był za łatwy... Ale najgorzej nie było ;D - Chocolate.

Test nie był zły tylko trzeba dobrze polecenia czytać ale myślę , że 40 minut to trochę za mało taki test to trochę tremy itd. Było dobrze ;) - Kuba.

Test był trudny. Problem sprawiło mi zadanie 11 z polskiego i 9 z matmy - Jack.

ZOBACZ TAKŻE

Sprawdzian trzecioklasisty z CKE OBUT 2011. ARKUSZ, TEST, ZADANIA, PYTANIA, ODPOWIEDZI

Sprawdzian trzecioklasisty OBUT 2011. CKE: Wyniki w czerwcu

Sprawdzian trzecioklasisty z CKE OBUT 2011. Opinie: test niezgodny z podstawą programową

Jak Wam poszedł sprawdzian trzecioklasisty z CKE OBUT 2011? Piszcie!

Sprawdzian trzecioklasisty z CKE. Jak uczniowie poradzą sobie z językiem polskim i matematyką?

Sprawdzian trzecioklasisty z CKE już 17 maja. Gotowi?

Test trzecioklasisty z CKE. Ogólnopolskie badanie umiejętności trzecioklasistów OBUT 2011 już 17 maja

Sprawdzian trzecioklasisty z Operonem 2011, wyniki. Na Pomorzu uczniowie najgorzej radzą sobie z pisaniem

CKE chce egzaminować trzecioklasistów

Komentarze (205)

  • Liza (gość)

    Liza (gość)

    19.05.11, 18:00

    Porażka !!! Kto pozwolił przeprowadzić test w tej formie, przede wszystkim było za mało czasu na taką ilość zadań, niektóre z nich były naprawde trudne dla 10-latka nawet bardzo dobrze uczącego się a co dopiero dla przeciętnego ucznia. Czy ktoś zastanowił się, że doszedł do tego stres tych dzieci. Jak oceny z tego beznadziejnego testu mogą mieć wpływ na ocenę końcową dziecka w III klasie.TO SKANDAL !!!

    Zgłoś

  • Matematyk1 (gość)

    Matematyk1 (gość)

    19.05.11, 17:23

    Dlaczego nie sprawdzono rozumowania matematycznego na przykładach objetych podstawą programową, przecież nikt by dziś się nie burzył gdyby rozumienie dzielenia w aspekcie mieszczenia sprawdzano w oparciu o inne przykłady. Powiem szczerze, że nie przyszlo mi do glowy, aby uczyć dzieci zaradności matematycznej w klasie 3 na takich przykładach jak 84 :14. W obliczu takich przypadków zadziałał czynnik psychologiczny, nie ma mocnych, przeciętne dziecko z przerażeniem spojrzało na takie działanie i nikt mi nie powie , że skoro nie wykonalo go prawidlowo to nie potrafi zastosowac mieszczenia. Takie przykłady dziecko musiałoby najpierw zobaczyc wcześniej i na spokojnie poeksperymentować z nimi. Czytam tu , ze były badania pilotażowe w 2006 i 2008 i na tej podstawie został ułozony test, ale na milość boską w 2006 i 2008 była inna podstawa programowa i w oparciu o inny zakres liczbowy analizowało się zależności liczbowe.

    Zgłoś

  •  bula (gość)

    bula (gość)

    19.05.11, 16:58

    test byl latwy i nudny

    Zgłoś

  • koszt (gość)

    koszt (gość)

    19.05.11, 15:30

    Ile kosztowało przeprowadzenie tego badania? Na pewno krocie. Najbardziej swą doskonałością poraża mnie program do wprowadzania wyników... koszmarek, ale zapewne cenny...

    Zgłoś

  • Przemyśl... (gość)

    Przemyśl... (gość)

    19.05.11, 14:12

    Narzekaliśmy na Giertycha, a teraz widzę, że to był anioł :-) Mundurki nikogo nie poniżyły, nikomu nie zabrały wiary we własne sił, a budowanie postaw patriotycznych wszystkim nam wyszło na dobre. Nie było takiej papierologii, która pochłania dziś 80% czasu pracy nauczyciela i naprawdę odbiera chęć do aktywnej, twórczej pracy. Jednym słowem: wpadliśmy w obecnym czasie w wielkie "g", które nam przygotowała pani minister H... Zapisze się w historii, zapisze na pewno! A test?... No cóż, chyba już wszystko zostało napisane. Ręce opadają!

    Zgłoś

  • po prostu (gość)

    po prostu (gość)

    19.05.11, 14:05

    Jaka władza, takie testy... Pani minister- ksywa "wielka porażka"

    Zgłoś

  • Rodzic (gość)

    Rodzic (gość)

    19.05.11, 13:28

    Kiedyś eksperymentowano na myszkach a teraz na dzieciach i ich rodzicach. BRAWO! Pani Minister! Czy jest pani usatysfakcjonowana?. Moje dzieci pisały ten test. Rano miały mdłości gdyż to już kolejny test w tym roku i chciały napisać go dobrze. Wieczorem ciągły płacz i pytania, czemu tak się stało i czy muszą jutro iść do szkoły. Jestem zniesmaczony tym, w jaki sposób traktuje się nasze dzieci. Jeżeli ten test miał na celu zniechęcić dzieci to był to strzał w dziesiątkę. Pytanie tylko, po co?

    Zgłoś

  • Dorota (gość)

    Dorota (gość)

    19.05.11, 11:22

    Inna konsekwencja - na "pewną" partie już nie zagłosuję. Dziękuję pani Hall.

    Zgłoś

  • Dorota (gość)

    Dorota (gość)

    19.05.11, 11:19

    Milo, ja nie mam zamiaru bezczynnie czekać. Będę o tym rozmawiać z innymi rodzicami i nauczycielami. Moje konsekwencje - mam jeszcze młodsze dziecko w II klasie, tym razem mądrzejsza po szkodzi, będe się domagać dokładniejszych informacji na temat planowanych "eksperymentów". Jeśli będę miała wątpliwości poproszę innych rodziców o zbojkotowanie takiego testu. MAMY DO TEGO PRAWO. Jesli dyrekcja uznaje, ze takie testy sa szkole potrzebne, to domagam się odpowiedniego przygotowania uczniów do zadań niestandartowych, uczących "myślenia". Jeśli brak czasu na lekcji, to niech to robią na godzinach dodatkowych. Albo niech sobie darują:/ Powinnismy byc bardziej czujni i świadomi manipulacji, którym podlegamy!

    Zgłoś

  • Mila (gość)

    Mila (gość)

    19.05.11, 10:34

    Tak ten test to SKANDAL, ale co w tej sytuacji możemy zrobić? Czy istnieje jakakolwiek szansa, aby go anulować, aby nasze dzieci nie otrzymały tych fatalnych wyników? Obawiam się.że nie, żal mi tych dzieci...

    Zgłoś

  • SKANDAL SKANDAL (gość)

    SKANDAL SKANDAL (gość)

    19.05.11, 10:13

    Dlaczego ani nauczyciele (przynajmniej większość), ani rodzice nie wiedzieli, że czeka ich dzieci test, który zostanie PO RAZ PIERWSZY przeprowadzony w szkołach podstawowych?!!!! Zaplanowano badanie Edukacyjnej Wartosci Dodatniej, a NIE POWIADOMIONO o tym zainteresowanych. W 6 klasie, test ma pokazac jakie dzieci zrobiły postepy. Jak ma byc to miarodajne, jeżli byli nauczyciele, którzy wiedzieli czego sie spodziewac i odpowiednio przygotowali uczniów, jak rownież warunki przeprowadzania testu były inne: jedni pisali w dużych hala, bez pomocy, inni pisali w salkach, wspierani przez nauczycieli!!!! Jako rodzic mam dośc tych bezczelności i dyletanctwa niekompetentnych urzędasów. Nie wierzę, że są to neutralne badania, a wyniki miałyby by pomagać nauczycielom lepiej uczyć itp. Mysle, że planowane są na przyszłóść daleko idace zmiany, które polegac beda na tym, ze juz na etapie szkoły podsawowej dzieci będą dzielone na zdolniejsze, przeznaczone do lepszych szkół i słabsze, przeznaczone do jak najszybszej nauki zawodu. Starzejące sie społeczeństwo oraz Zachód potrzebuje taniej siły przeciętnie wykształconych pracowników.

    Zgłoś

  • ma (gość)

    ma (gość)

    19.05.11, 08:17

    No cóż, ja odnoszę wrażenie, że moje dziecko było mądrzejsze zanim poszło do szkoły. Gdybym tylko miała warunki, uczyłbym je indywidualnie w domu, a nie posyłała do trzydziestoosobowej, zagraconej klasy. A tak staje się "króliczkiem doświadczalnym" dla niewydolnego i moim zdaniem nienaprawialnego systemu edukacyjnego. Jeśli to prawda, że niektórzy nauczyciele wiedzieli jak będzie wyglądał test, a inni pozostali do końca "nieuświadomieni", to jest to SKANDAL! Test musi być ANULOWANY, nauczyciele i rodzice przeproszeni!

    Zgłoś

  • ewa (gość)

    ewa (gość)

    19.05.11, 08:06

    To prawda, zaradności matematycznej powinniśmy uczyć i może dziecko w tym wieku dojdzie do tego, jak podzielić liczbę dwucyfrową przez dwucyfrową, jak znaleźć wyrazy bliskoznaczne. Zastanawiam się tylko, jak taki test ma się do tak hucznie propagowanej indywidualizacji i do tych warunków w polskich szkołach ( brak miejsca, przepełnione klasy). Może "remont "szkoły zacząć od zaufania do nauczycieli i traktowania dzieci w tym wieku jako materiału na mądrych ludzi, a nie na wiecznym sprawdzaniu i udowadnianiu, jacy to wszyscy jesteście do kitu.

    Zgłoś

  • buuuuuuuu (gość)

    buuuuuuuu (gość)

    19.05.11, 07:25

    Ewciak, skoro zadania się powtórzyły, a Ty uczestniczyłaś w warsztatach, które Ci pokazały na co zwrócic uwagę, to jakież to były nietypowe zadania dla Twoich dzieci? Gdzie tu samodzielna zaradność matematyczna przy dzieleniu liczb dwucyfrowych? Jestem przekonana, że dokładnie im to wcześniej wszystko wyjaśniłaś. Ale nie krytykuję tego ! Szczęsciara też szczęśliwa, pewnie uczestniczyła w tych samych warsztatach co Ewciak, przygotowała rodziców na daleko idącą rozbiezność testu z podstawą programową zazdroszczę Wam

    Zgłoś

  • nauczycielka I-III (gość)

    nauczycielka I-III (gość)

    19.05.11, 06:31

    Test byl do niczego, ale nie zapominajmy, ze w tym roku byl testem dobrowolnym , a nie obowiazkowym. Niestety wielu dyrektorow szkol - mimo oporow nauczycieli - uparlo sie, by go przeprowadzic. Teraz oczywiscie to nie dyrektorzy dostana po glowie, tylko nauczyciele. CKE przeprowadzilo sobie eksperyment kosztem dzieci...A szkoly poszly w to jak baranki na rzez...Szanowni Dyrektorzy! Wiecej rozsadku! Wy powinniscie dbac o swoich uczniow i nauczycieli, a nie slepo wykonywac zalecenia urzednikow! Pozdrawiam

    Zgłoś

  • mutti (gość)

    mutti (gość)

    19.05.11, 06:28

    Komentarz na temat RADOSNYH MŻONEK CKE, NAUCZENIA W POLSKICH SZKOŁACH MYŚLENIA: W przepełnionych, pond trzydziestoosobowych klasach?! Z całym system nakazowo-zakazowo-dyscyplinarnym?!!! W łąwkach, które przez 6 lat nauki (albo i dłużej) nie są przestawione i uczeń, otoczony 30 innymi żywymi ludźmi ma kontakt wzrokowy jedynie z tablicą i belfrem?! Przy braku nowych (inteligentnych) materiałów do nauczania? Przy całej biurokracji, naciskach na nauczycieli, by wyrabiali z programem i byli konkurencyjni? Podręcznikach (niektóre po prostu prymitywne), które szkoła tak dobiera, aby stać było rodziców na ich zakup i nawet najsłabsi uczniowie z biednych rodzin, którzy nie maja wsparcia w swoich opiekunach mogli przez taki podręcznik przebrnąc? Skreślaniu wyjazdów na „Zielone Szkoły” i wycieczki, bo brak pieniędzy, gdzie właśnie inne otoczenie i inne sytuacje stwarzałyby możliwość innego nauczania…Te pomysły to fajnie wyglądają z perspektywy W-wy, tam stawia się centra kopernikowski i inne takie, potem trąbi o tym w samo zachwycie na cała Polskę, podczas gdy 90% Polaków i ich dzieci nigdy nie przekroczy progu takiej instytucji! Cdn.

    Zgłoś

  • Ewciak (gość)

    Ewciak (gość)

    19.05.11, 00:12

    Czytam Państwa komentarze i nie byłabym sobą,gdybym nie wtrąciła swoich trzech groszy. Uczestniczyłam w warsztatach podsumowujących wcześniejsze badania pilotażowe. Tam dopiero oberwało się nauczycielom. Krytykowano ich za to, że nie uczą dzieci myślenia, że ograniczają ich rozwój, kreatywność poprzez m.in. źle zadawane pytania, złą pracę na lekcji, zły dobór programów, podręczników.......Dzielenie przez liczbę dwucyfrową miało pokazać, jak dzieci myślą i czy poradzą sobie z sytuacja nietypową. Nie chodziło o działania pisemne, a o sposób, jaki wybiorą do obliczenia. Czytając pozytywne (jakże nieliczne) komentarze nt. testu z 17 maja, mam wrażenie, że wypowiadają się Ci, którzy podobnie jak ja uczestniczyli w badaniach pilotażowych, wiedzieli, czego się mogą spodziewać (przynajmniej z polskiego), gdyż część zadań się powtórzyła, niektóre były wręcz identyczne, jak np. bajka o zajączku, dzielenie przez liczbę dwucyfrową. Test był niewątpliwie trudny, ale i tak o niebo łatwiejszy niż badania pilotażowe. Tam to był horror. Żal mi nauczycieli, rodziców, a przede wszystkim tych maluczkich.

    Zgłoś

  • szczęściara (gość)

    szczęściara (gość)

    19.05.11, 00:01

    Nie do końca rozumiem całe halo wokół testu. Wy się z tymi dziećmi na Harvard wybieracie? Wydaje mi się, że to nie CKE poniosło porażkę ale rodzice. Ludzie wyluzujcie i dajcie żyć swoim dzieciom. Jestem nauczycielem 3 klasy i przygotowywałam rodziców na radosną twórczość CKE. Zawsze powtarzam, że dzieci uczą się dla siebie, nie na testy :) Osobiście jestem spokojna o moje dziesięciolaty :))) Głowa do góry, jeszcze nie raz przyjdzie nam się zmierzyć z pomysłami MEN.

    Zgłoś

  • nauczycielka kl III (gość)

    nauczycielka kl III (gość)

    18.05.11, 23:56

    Jestem nauczycielką i dzisiaj w pracy pokazałam koleżankom zadanie o wróbelkach i też się nabrały ,a co dopiero dziecko 10 letnie. Skandal!!!

    Zgłoś

  • Przyjazna szkoła (gość)

    Przyjazna szkoła (gość)

    18.05.11, 23:41

    EWD po szóstej klasie na pewno uwidoczni wielki przyrost wiedzy i umiejętności. Składam już gratulacje nauczycielom klas 4-6.

    Zgłoś


Zamknij

Twój komentarz

Polecamy

juniorfutbol.pl

Sonda

Mój ulubiony przedmiot w szkole to...

Matematyka
25%
WF
24%
Historia
13%
Język polski
13%
Chemia
10%
Informatyka
6%
WOS
5%
Fizyka
4%

Najnowsze materiały

  • Koniec roku szkolnego. J. Owsiak rozdał dzieciom "Apteczki Małych Ratowników WOŚP"

    Koniec roku szkolnego. J. Owsiak rozdał dzieciom "Apteczki Małych Ratowników WOŚP"

    Autor: TVN24/x-news

    Data publikacji: 26.06.2015 20:16

    Liczba odwiedzin: 707

    Z okazji zakończenia roku szkolnego Jerzy Owsiak odwiedził dwie warszawskie szkoły. W ramach Programu Edukacyjnego "Ratujemy i Uczymy Ratować" rozdał uczniom z klas I-III Apteczki Małych Ratowników WOŚP. Zaapelował też do uczniów, aby nie bali się pomagać innym. - Wy będziecie obywatelami, którzy będą budowali ten kraj. Budujcie go bardzo bezpiecznie – powiedział Jerzy Owsiak. »

  • Sklepiki szkolne całkowicie znikną? To całkiem możliwe

    Sklepiki szkolne całkowicie znikną? To całkiem możliwe

    Autor: Anna Jarmuż/Głos Wielkopolski

    Data publikacji: 26.06.2015 20:12

    Liczba odwiedzin: 837

    Od września w szkolnych sklepikach sprzedawać będzie można wyłącznie zdrową żywność. Za nieprzestrzeganie przepisów grozi grzywna. Uczniów czekają też inne zmiany. »

  • Skarga maturzystów z Ostrowca oddalona przez Trybunał Konstytucyjny

    Skarga maturzystów z Ostrowca oddalona przez Trybunał Konstytucyjny

    Autor: TVN24/x-news

    Data publikacji: 24.06.2015 16:30

    Liczba odwiedzin: 703

    Trybunał Konstytucyjny uznał, że brak możliwości zaskarżenia unieważnienia matury do sądu administracyjnego jest zgodny z konstytucją. - Stwierdzanie niesamodzielności rozwiązywania zadań podczas sprawdzania pracy egzaminacyjnej nie jest czynnością administracyjną – uzasadnił decyzję sędzia Mirosław Granat. »

  • Maturzyści z II LO w Radomsku musieli powtarzać egzamin przez "błąd odczytu"

    Maturzyści z II LO w Radomsku musieli powtarzać egzamin przez "błąd odczytu"

    Autor: Małgorzata Kulka/Dziennik Łódzki

    Data publikacji: 24.06.2015 16:27

    Liczba odwiedzin: 703

    Dlaczego matura dwóch uczniów II Liceum Ogólnokształcącego w Radomsku została unieważniona? Musieli zdawać drugi raz. »

  • Egzamin zawodowy 2015 KLUCZ ODPOWIEDZI, ARKUSZE. Egzamin zawodowy - część wspólna

    Egzamin zawodowy 2015 KLUCZ ODPOWIEDZI, ARKUSZE. Egzamin zawodowy - część wspólna

    Autor: KD/Dziennik Zachodni

    Data publikacji: 23.06.2015 11:26

    Liczba odwiedzin: 977

    Egzamin Zawodowy 2015: pisemna część egzaminu zawodowego w nowej formule. W woj. śląskim w sesji letniej jest on przeprowadzany dla 127 kwalifikacji zawodowych. »

  • Egzamin gimnazjalny: Młodzież ma problemy z matematyką i przyrodą

    Egzamin gimnazjalny: Młodzież ma problemy z matematyką i przyrodą

    Autor: Anna Jarmuż/Głos Wielkopolski

    Data publikacji: 23.06.2015 11:17

    Liczba odwiedzin: 961

    Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała wyniki kwietniowego egzaminu gimnazjalnego. Wyniki są podobne, jak w zeszłym roku. Młodzież nadal nie radzi sobie z przedmiotami ścisłymi. »

Rok szkolny 2014/2015 - daty

W tym dniu nie ma jeszcze żadnego wydarzenia.

Polskapresse sp z.o.o informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie natablicy.pl podlegają ochronie. Dowiedz się więcej
Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej

Copyright Polskapresse Sp. z o.o. Kontakt | Regulamin | Polityka prywatności

Witryna korzysta z plików cookies oraz informacji zapisywanych i odczytywanych z localStorage, aby dopasować interesujące treści oraz reklamy. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki, w szczególności w zakresie cookies, oznacza, że pliki będą umieszczane na urządzeniu końcowym. Możesz zmienić ustawienia przechowywania i dostępu do cookies i localStorage używając ustawień przeglądarki lub używanego urządzenia. Szczegóły w „Polityce Prywatności”.

Zamknij